keskiviikko 11. marraskuuta 2015

Minun TOPPI



Olen ollut toppilla 2 työpaikassa:

- Hyvärilän matkailu- ja nuorisokeskus (05 - 09.10.15; 19- 30.10.15; Nurmeksessa)
- Oivanki  matkailu- ja nuorisokeskus (12 - 16.10.15; Kuusamossa).
 Sain paljon uusia taitoja toppilla.

 - Tulin harjoitella, tapasi keittiö: ihmisiä, jotka työskentelevät keittiössä, erilaisia koneita ja keittovälineet ja työskennellä järjestelmän.
- Johtaja keittiön kertoi minulle minun työn vastuu.
- Olen kattaa ruokalinjaa
- Autoin valmistella salaatteja ja pääruoka lounaaksi.
 Tein joka päivää (rutiini):
- Pesen tiskata
- Olen kattaa ruokalinyaa
- Auttan valmistaa ateriat
- Tein erilaisia salaatteja 

05 - 09.10.15
1. Keitan erilaisia keittoja ja pääruoka:
- kukkakaali-kookoskeittoa
-  juustoinen pinaattikeittoa
- höyrytetyt perunat
- tomaattikeitto katkarapuja kansa
-  keittoa - sose lounaaksi
 - Valmistautuminen täyte lihaapullat


2. Valmistan  erilaisia salaatteja
-  perunasalaattia
- kinkku - salaatti lounaaksi ja kasvis salaatteja
 - laitan vihannes salaatteja lounaaksi

3. Tutustuin valmistelemassa:
-  kahden lihan kastikeitta
- lihapullat tomaattikastikkeissa

4. Leivon makea pullat, tein taikina kinkku- piirakka
5. Autan tekemään kahvia -pauzu kurssilaisille


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti